Content marketing zit in de lift

Content marketing zit in de lift

Marketeers maken steeds meer gebruik van ‘objectieve’ informatie om hun producten en diensten aan de man te brengen. Volgens recent Amerikaans onderzoek heeft 63% van de marketingafdelingen plannen om hun budgetten voor content marketing de komende 12 maanden uit te breiden, ten koste van advertenties en ‘platte reclame’.
En waar hebben we het dan over als het gaat om content marketing? Het volgende staatje geeft daar antwoord op:
Contentmarketing-starfleet

Het gaat dus om een grote variatie van informatie: case studies, enthousiaste verhalen van gebruikers, white papers (zeg maar: onderzoeksrapporten, infographics en dergelijke.
Kennelijk is de behoefte groot om zo geloofwaardig over te komen. Reclame en advertenties hebben daar blijkbaar de afgelopen jaren op ingeleverd. Daar komt bij dat veel consumenten en zakelijke afnemers meer en meer informatie zoeken op internet over producten en diensten. Een advertentie leidt de weg naar een site, en die moet vervolgens met overtuigend ‘bewijs’ gevoed worden om de koopbeslissingen te vergemakkelijken.